Van den Dool heeft verschillende specialisten in huis op gebied van domotica, (brand)beveiliging, verlichting en onderhoud, die het ontwerp, de uitvoering en het onderhoud van installaties uitvoeren. Samen met van den Dool hebben wij hun werkbonnen volledig gedigitaliseerd via verschillende applicaties.
Iedere ochtend kwamen planners en monteurs samen op kantoor om te bespreken wat er die dag moest gebeuren. Via papieren werkbonnen kregen de monteurs te weten wat er die dag gepland was. Aan het eind van de dag werden de ingevulde werkbonnen en urenbrieven weer ingeleverd. Door alle verschillende specialisme binnen het bedrijf was het een flinke klus om deze administratie goed bij te houden. Wij waren dan ook niet verbaasd dat van den Dool dit graag wou digitaliseren. Samen met van den Dool hebben wij een Windows Applicatie en Mobiele Applicatie gemaakt die de administratieve werkzaamheden van de kantoormedewerkers, monteurs én klanten digitaliseert.
Gebaseerd op het fysieke planbord, dat zeker bekend voorkomt bij bedrijven met een buitendienst, hebben wij een digitaal planbord ontworpen. Via dit planbord kunnen de kantoormedewerkers gemakkelijk werkbonnen inzien en toewijzen aan een monteur. Om het idee van het fysieke planbord na te bootsen, kunnen de planners via “drag and drop” werkbonnen door het hele planbord slepen.
In de digitale werkbonnen staat alle informatie over de klant, hun pand en wat er moet gebeuren. Zo hebben de kantoormedewerkers altijd het overzicht van de monteurs en de werkzaamheden.
Papieren werkbonnen, papieren urenregistraties, papieren controlelijsten. De monteurs kwamen om in het papierwerk. Dit alles hebben we voor hen in een mobiele app gegoten. Van het benodigde gereedschap tot plattegronden, de monteur heeft via de app toegang tot alle informatie die hij of zij nodig heeft voor de klus. Als de klus eenmaal is uitgevoerd, kan de monteur foto's maken van de werkzaamheden, de contactpersoon laten tekenen en alle werkzaamheden registreren. Ook geeft de monteur aan welk materiaal hij of zij voor de klus heeft gebruikt. Zo kunnen de kantoormedewerkers de klant juist factureren.
Een van de grootste werkzaamheden van van den Dool is vastgoedbeheer. Voor veel vastgoedeigenaren voeren zij service en onderhoud uit. Speciaal voor deze klanten hebben we een digitaal logboek gebouwd in de vorm een klantportaal. Via dit online klantportaal hebben de vastgoedklanten een centrale plek met alle informatie van hun panden. Inclusief de bijbehorende installaties, plattegronden, storingsgegevens en onderhoudsrapporten. Met slechts een paar klikken, kan de beheerder alle benodigde documenten erbij pakken. Superhandig voor wanneer er inspecties worden uitgevoerd in het pand.
Een accurate urenregistratie is belangrijk voor van den Dool. Daarom hebben wij ook dit proces gedigitaliseerd. Via de mobiele applicatie kunnen monteurs per werkbon aangeven hoe lang ze er mee bezig zijn geweest. Aan het eind van de dag accorderen ze de ingevulde uren via de dagstaat webapplicatie. Door dit proces te digitaliseren kunnen de uren snel verwerkt worden en zijn er weinig tot geen correcties meer nodig.