Case

4Some

Hoe maak je van digitaal werken een gamechanger in technisch beheer?

De nieuwe oplossing heeft duidelijke voordelen opgeleverd voor 4Some opgeleverd.

100%

Realtime toegang tot gebouwinformatie voor monteurs, altijd en overal

-30%

Minder fouten bij logboeken en materiaalbestellingen dankzij directe digitale invoer

-15%

Kleinere binnendienst door efficiëntere processen en tijdwinst op de werkvloer

Wil jij ook grote resultaten? Neem dan snel contact met ons op.

Plan een afspraak in
shape
Wil je meer weten over dit project? Bel ons dan direct even
Bel W3S Digital

Digitale sprong voor monteurs

Tot voor kort werkten de monteurs van 4Some nog met papieren werkbonnen. Urenregistraties, materiaalbestellingen en logboeken werden handmatig verwerkt, wat leidde tot fouten, vertragingen en extra werk voor de binnendienst. Bovendien hadden monteurs geen directe toegang tot up-to-date gebouwinformatie, waardoor ze vaak moesten bellen met het hoofdkantoor een tijdrovende werkwijze die vroeg om een slim, gebruiksvriendelijk systeem waarin alle afdelingen kunnen samenwerken en eenvoudig informatie konden inzien, bijwerken en opvragen.

Slimmer werken met een PWA

De oplossing? Een next-level PWA (Progressive Web App) waarmee monteurs en andere stakeholders binnen 4Some real-time toegang hebben tot het GIS (Gebouw Informatie Systeem). Geen omslachtige procedures, maar alles direct binnen handbereik:

Real-time toegang tot gebouwinformatie – altijd en overal up-to-date

Logboeken direct inzien en bijwerken – minder fouten en sneller schakelen

Efficiëntere materiaalbestellingen – zonder onnodige tussenstappen

Afbeelding van het home scherm van de mobiele applicatie van 4Some

Over 4Some

4Some Technisch Beheer zorgt al twintig jaar voor betrouwbaar en duurzaam vastgoedbeheer. Vanuit het hoofdkantoor in IJsselstein werken meer dan 100 professionals aan oplossingen voor klimaatbeheersing, verlichting, sanitair, toegangscontrolesystemen en IT-netwerken.

Ontwikkeld mét en vóór monteurs

Een digitale oplossing is pas écht succesvol als de gebruikers er dagelijks profijt van hebben. Daarom doorliepen we samen met 4Some een Discovery Fase: in vier interactieve sessies brachten monteurs, de binnendienst en andere stakeholders hun wensen, uitdagingen en behoeften in kaart.

En soms zit de grootste impact ook in de kleinste details. Je weet dat monteurs handschoenen dragen, maar bij het ontwikkelen van een app sta je daar niet zo snel bij stil, toch? Daarom hebben we de knoppen in de interface groter gemaakt, zodat de app altijd eenvoudig te bedienen is – een subtiele aanpassing die het dagelijks werk van deze monteurs aanzienlijk makkelijker maakt.

Afbeelding van het planning scherm van de mobiele applicatie van 4Some

Gebruikersfeedback

De eerste groep monteurs test momenteel de applicatie, waarna de uitrol in fases plaatsvindt. Gebruikersfeedback is dan ook cruciaal: op basis van praktijkervaringen blijven we de PWA verder optimaliseren en uitbreiden.

Minder fouten door het gebruik van een PWA

 

Dankzij de PWA kunnen monteurs direct op locatie gegevens invoeren en materiaal bestellen via een gestroomlijnde interface. Dit voorkomt handmatige overdracht, dubbel werk en miscommunicatie, waardoor fouten sterk afnemen.

Tijdwinst voor monteurs, die hun werkdag nu efficiënter kunnen plannen

Monteurs hebben direct toegang tot up-to-date gebouwinformatie en hun eigen takenlijst. Ze hoeven minder vaak te bellen met kantoor of te wachten op informatie, wat hun werkdag beter planbaar en productiever maakt.

shape

Ontdek hoe deze oplossing jouw organisatie verder helpt

Benieuwd of Codeflow iets voor jouw organisatie is? Plan direct een (online) afspraak in met Anouk. Zij beantwoordt graag al je vragen.

Plan direct in

In 10 minuten heb je meer duidelijkheid

Gebouwd met CodeFlow Suite

Slimme basis, krachtige motor.

Ontdek de complete Suite

CfEngine

De slimme motor achter jouw integraties

CfCore

Het maatwerk achter jouw kernproces