Het ontwikkelen van een blokkendoos website

Bij W3S Digital hebben we hard aan de weg getimmerd de afgelopen maanden. Na het lanceren van een mooi e-commerce platform, zijn we ook gestart met het bouwen van websites op basis van het blokkendoos principe. Dit is een website opgebouwd uit een aantal functionele blokken die zijn bepaald door de klant.

Het CMS is opgebouwd uit een X aantal blokken. Ieder van deze blokken heeft een eigen doel, denk hierbij aan:

  • Header blok
  • Call to action blok
  • Google Maps blok
  • YouTube blok
  • Product blok


We hebben dit systeem ontwikkeld omdat we hiermee sneller de wensen en behoeften van onze klant kunnen vervullen. Vaak hebben zij bepaalde wensen qua design en invulling van de website. Door het gebruik van de blokken kunnen zij veel makkelijker hun website naar eigen wens opbouwen en invullen.

 

Landingspagina's

Marketeers hebben vaak een behoefte om specifieke landingspagina's te creëren. Voor elke campagne moet er anders geconverteerd kunnen worden. Middels de blokkenaanpak is dit op een gebruikersvriendelijke manier te realiseren.  Door de maximale flexibiliteit is het ook mogelijk om tijdens campagnes optimalisaties door te voeren om zo de conversie te verhogen. 

 

Opbouw website

Allereerst willen we je laten zien hoe de website is opgebouwd. Na inloggen komen we het overzicht van alle gemaakte pagina’s tegen:

De website is genaamd test website en heeft 2 pagina’s. De blokkenpagina heeft vervolgens weer 2 subpagina’s. Dit zorgt voor overzicht en een rankschikking van de pagina’s op de website. Er kan eenvoudig een pagina worden toegevoegd aan de website:


We gaan vandaag even een kijkje nemen naar de blokkenpagina die is gemaakt en leggen kort uit hoe die is opgebouwd!

 

De blokkendoos

De achterkant van de blokkenpagina met een header, een tekstblok, een CTA blok en een enquête blok ziet er als volgt uit:

Door op de blokken te klikken kun je eenvoudig de inhoud van dat blok aanpassen:


De gebruiker kan heel eenvoudig een eigen template configureren, zonder de hulp van een development team. Op de bovenstaande afbeelding zie je ook dat blokken eenvoudig verwijderd of opnieuw ingevuld kunnen worden.

Het toevoegen van blokken is ook heel eenvoudig. Door op de add button te drukken wordt een klein hoovertje geopend, waarin alle blokken staan:


Klik op het gewenste content type en voila: een nieuwe blok! Als voorbeeld hebben we een USP-blok toegevoegd. Dit blok geeft de Unique Selling Points van je bedrijf weer. Vul het blok in en je hebt ze op de website staan.


Door op het plusje onderaan de pagina te klikken kun je ook nog eens nieuwe USP’s toevoegen of de oude aanpassen/verwijderen.

De hele pagina ziet er nu als volgt uit:


Nu willen we ook nog de enquete verwijderen omdat deze niet meer nodig is. Door te klikken op de survey en het prullenbakje, verwijder je het blok.

Als pagina geheel naar wens en kun je hem links onderin publiceren!

 

Een nieuwe (blokken)website?

De blokkenwebsites ontwikkelen we speciaal op basis van de wensen en behoeften van onze klanten. Zij bepalen precies welke blokken er komen en hoe dit eruit komt te zien. Ben je op zoek naar een nieuwe website of wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan gerust contact met mij op!

Bel met Anouk Stuur haar een mail

 

Download de Groeigids

En ontdek hoe je jouw huidige digitale propositie kunt bepalen, wat de potentiële groeistrategieën zijn én hoe je deze kunt toepassen.