Internetbureau W3S - Vrije Academie

De Vrije Academie is het grootste onderwijsinstituut op het gebied van Kunst & Cultuur in Nederland. Je kunt bij er terecht voor onder andere (kunst)geschiedenis, cultuur en filosofie colleges, lezingen, excursies en reizen.

Dit project bevat een complete custom ingerichte back-end waarmee alle orders, boekingen, docenten, activiteiten, betalingen, credits, etc. beheerd worden. Kortom, de core-business van de Vrije Academie is middels het systeem op een hoger niveau gebracht.

Scroll verder
iPad_staand_1.png

NIEUWE UITSTRALING

Bij de Vrije Academie kun je jezelf verrijken. Je kunt kiezen uit een aanbod op niveau, over allerlei onderwerpen binnen het thema kunst & cultuur. De colleges worden gegeven door bevlogen docenten. Vaak zijn dat echte vakidioten die expert zijn in hun vakgebied en de cursisten weten te enthousiasmeren voor hun passie. De nieuwe website wil dat gevoel rondom de Vrije Academie communiceren. Onder andere door middel van een nieuw fotografisch en vormconcept, introductie van een nieuwe huisstijlkleur en een nieuwe typografische stijl.

iPad_liggend_1.png
iPad_staand_2.png

GROOTS AANBOD

De Vrije Academie heeft een groot aanbod. Inmiddels kun je er kiezen uit ruim 140 verschillende collegereeksen, lezingen, studiedagen en reizen, gegeven door heel Nederland. Dat aanbod moet via verschillende ingangen te ontdekken zijn en natuurlijk via een gestroomlijnd proces te boeken zijn. Om zoveel mogelijk aanbod in één oogopslag te kunnen tonen, maken we gebruik van een flexibel grit. Door middel van slimme filters, selecteer je precies datgene wat je interesseert.

iPad_liggend_2.png
iPad_liggend_3.png

DIRECT INSCHRIJVEN

De inschrijfflow voor de Vrije Academie is zeer veelzijdig. Iedere activiteit kan op één of meerdere dagen, op meerdere locaties gevolgd worden. Er was dus een zeer flexibele oplossing nodig binnen een consistente interface.

Elke activiteit is direct te boeken en komt meteen in je winkelmand terecht. Als de activiteit vol zit, kun je je inschrijven op de wachtlijst. De back-office is zo ingericht dat de contactgegevens van mensen op de wachtlijst direct naar voren komen, zodra er plekken vrijkomen.

Vervolgens zie je in je winkelmandje interessant en boeken en activiteiten die passen bij je bestelling, en kun je meteen bijbehorende syllabi bestellen. Betalen kan mét of zonder profiel, via iDeal, machtiging of factuur. Aan het eind van het bestelproces wordt de gebruiker gestimuleerd om via social media vrienden of familie aan te sporen om ook eens bij de Vrije Academie te kijken.

iPad_staand_3.png
5
4
3
2
1
0
Op maat gemaakte
Koppelingen

Koppelingen

Er zijn koppelingen gerealiseerd met boekhoudsysteem Account View, waardoor bestellingen direct terug te vinden zijn in de boekhouding en er daadwerkelijk gefactureerd kan worden.

Er is ook gekoppeld met Het Centraal Boekhuis, het grootste boeken distributiecentrum van Nederland. Bestellingen van boeken op de Vrije Academie website worden direct ingeschoten in hun systeem. We draaien een import van ruim 2 miljoen boeken in de Vrije Academie back-end.

Aanvragen van syllabi en colloqia, die besteld kunnen worden bij inschrijving, worden direct ingeschoten in het systeem van Zelos, de drukker verantwoordelijk voor het produceren van die documenten. Daarnaast hebben we gekoppeld met mailsysteem Clang. Inschrijvingen voor de nieuwsbrief worden via een webservice direct in het mailsysteem bijgeschreven. En tot slot lopen de betalingen via iDeal.

Benieuwd welke koppelingen W3S voor jou kan realiseren?

1
0
From scratch ontworpen
Backoffice systeem

Backoffice

De back-end die de Vrije Academie gebruikt voor het beheren van de content op de site, de inschrijvingen, wachtlijsten, activiteiten, boeken, emails, locaties en docenten loopt via een open-source MVC.NET back-end, aangevuld door ons met custom gemaakte componenten.

Een detail van het systeem is bijvoorbeeld de auto-complete zoekfunctie. Daarmee kan de Vrije Academie, veel sneller dan voorheen, een specifieke kandidaat vinden terwijl die aan de telefoon hangt.

20
19
18
17
16
15
14
13
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
0
Procent meer
Opbrengst

Opbrengst

Sinds het begin van het volgen van de e-commerce van Vrije Academie heeft het bedrijf 20% meer omzet gemaakt. Het aantal transacties steeg in die periode met ruim 80% en het aantal verkochte producten met 65%!

Dit is het resultaat van de verdubbeling van het aantal maandelijkse sessies in 2016 (een stijging van 130% ten opzichte van 2012). De e-mailmarketing acties hebben hier ook aan bijgedragen met een stijging van het aantal sessies via e-mails met ruim 70%. 

1
0
Hele tevreden
Klant

Klant

We hebben het Maarten tijdens het designproces behoorlijk lastig gemaakt door onbedoeld zijn creativiteit de kop in te drukken, met allerhande voorbeelden en wensen, maar gelukkig is hij daarna vol goede moed opnieuw begonnen met een verfrissend resultaat. Om een stabiel systeem te kunnen garanderen stelde W3S na de analyse van onze voormalige back-end al snel 

voor het geheel from scratch opnieuw op te bouwen. In nauwe samenwerking met Bjorn, die daartoe veelvuldig de hoek van zijn bureau ter beschikking stelde, hebben we nu een eenduidiger, eenvoudiger, sneller, efficiënter, minder arbeidsintensief administratiesysteem, waarop ik weer durf te vertrouwen!"
- Sandra Boeren, Financieel en Operationeel Manager

Vragen over dit project?

Anouk was tijdens dit project verantwoordelijk voor het in de markt zetten van Vrije Academie

of bel 010 2700333