Internetbureau W3S - KCR

Het Kenniscentrum Cultuureducatie Rotterdam (KCR) zorgt er voor dat onderwijs en cultuur met elkaar verbonden worden. De grootste passie van het KCR is om Rotterdamse kinderen met cultuuronderwijs in aanraking te laten komen en hen klaar te stomen voor de eenentwintigste-eeuwse maatschappij.

Scroll verder
tablet-staand.png

EEN FRISSE NIEUWE WEBSITE

Op haar website biedt het KCR alle culturele instellingen van Rotterdam een plek om hun educatieve aanbod voor scholen tentoon te stellen. Bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen van het theater, een rondleiding in een museum of een workshop percussie. Omdat er intern nogal wat veranderingen hebben plaats gevonden bij KCR, was er de behoefte om eens goed na te denken over wie KCR nou eigenlijk is en hoe het merk 'KCR' beter in de markt gezet kan worden. Hiervoor schakelden ze onze concullega Guilty People in, en na enkele strategische sessies was de koers bepaald en was er een fris nieuw ontwerp voor de homepage. Met dit design gingen we aan de slag en namen we de navigatie, interactie en nieuwe doelen van KCR flink onder handen.

 

tablet-liggend.png
kcr_ipad.jpg

ROTTERDAMS AANBOD

In totaal zijn er meer dan 200 producten van Rotterdamse aanbieders. Deze aanbieders kunnen via hun inlogomgeving zelf al hun gegevens, producten, contactpersonen en locaties beheren.

Daarnaast heeft KCR ook eigen producten speciaal voor professionals, die ze graag wat meer in de schijnwerpers wilden zetten. Alle producten op het platform dienen hetzelfde doel: Rotterdamse kinderen met cultuuronderwijs in aanraking laten komen. Logisch dus om ze - met de nodige slimme filters - samen aan te bieden in "één grote bak." Omdat het gaat om aanzienlijk minder professionele producten, hebben we gezorgd dat KCR veel vrijheid heeft om producten uit te lichten. Zo kunnen ze kiezen welke producten op de homepage en de eerste pagina van "de productbak" verschijnen. En ze kunnen producten uitlichten via banners en blokken die op alle informatie-pagina's ingezet kunnen worden.

 

tablet-liggend3.jpg
tablet-staand2.jpg

VEEL TE VERTELLEN

KCR was er in de strategische sessies achter gekomen dat ze wel erg professioneel en koel overkwamen. Deze uitstraling past helemaal niet bij het kinderlijke enthousiasme van de producten die ze aanbieden. KCR heeft enorm veel ervaring met cultuureducatie en wil dat overbrengen aan haar publiek. Niet alleen door professioneel over te komen, maar juist ook door een verhaal te vertellen: het verhaal van de vele kinderen die door KCR kennis maken met cultuur, erdoor verbaasd worden en erover na gaan denken. Onder het kopje "KCR vertelt" zijn daarom - naast nieuws, onderzoek en publicaties - ook mooie en grappige verhalen te vinden over de ervaringen van leerlingen. 

Omdat we de hele website erg flexibel hebben ingedeeld, kan KCR deze verhalen koppelen aan allerlei producten, informatiepagina's en andere verhalen door ze als een banner te tonen. Deze banner kan in het klein naast de tekst komen, maar ook over de hele breedte van het scherm, om er extra uit te springen.

tablet-liggend2.jpg

Vragen over dit project?

Anouk was tijdens dit project verantwoordelijk voor het in de markt zetten van KCR

of bel 010 2700333