Het ontzorgen van diabetespatiënten

  • Zorg
  • Maatwerk Software

Mediq Direct Diabetes

afbeeldingen worden geladen...

Challenges

Mediq Direct Diabetes biedt de Insuline Kwartaal Service om diabetespatiënten te ontzorgen door per kwartaal de insuline medicijnen thuis te bezorgen. Om dit logistieke proces te ondersteunen hebben wij Prelude ontwikkeld.

  • - Geautomatiseerd leveringsproces
  • - Ieder kwartaal automatische service
  • - Verrijking van SAP data

Het ontzorgen van diabetespatiënten

Speciaal voor diabetespatiënten heeft Mediq de Insuline Kwartaal Service opgezet. Via deze service worden de medicijnen voor diabetespatiënten per kwartaal thuisbezorgd. Via SAP, hun eigen ERP (Enterprise resource planning) systeem, houdt Mediq alle patiëntgegevens bij. Doordat de apotheekmedewerkers geen directe toegang hadden tot deze gegevens, ontstond er een gat tussen de apotheekmedewerkers en de Mediq kantoormedewerkers. Om dit gat te vullen en de apotheekmedewerkers en Mediq op een veilige manier te verbinden en de diabetespatiënten te ontzorgen, hebben wij Prelude ontwikkeld.

Aanmelden voor de service

Om de Insuline Kwartaal Service te ontvangen kunnen huidige Mediq klanten dit aangeven bij Mediq. Via een intakegesprek met een apotheekmedewerker worden klanten geïnformeerd over het aanmeldproces, de medische gegevens en toestemmingen die ze nodig hebben. Vanaf dit moment komt Prelude om de hoek kijken. In Prelude registreert de apotheekmedewerker het intakegesprek en kan hij of zij de status van de inschrijving van de klant inzien. Zijn alle benodigde documenten voor de aanmelding geladen in Prelude? Heeft de klant toestemming gegeven om zijn of haar gegevens te delen? Dan is de klant volledig aangemeld voor de Insuline Kwartaal Service.

Het verrijken van gegevens

Zodra de klant aangemeld is voor de service ontvangt hij of zij per kwartaal de benodigde medicijnen. Na de aanmelding kunnen medicijnen, de frequentie van medicijnen en andere zaken veranderen. De apotheekmedewerkers kunnen daarom gemakkelijk en op een gebruiksvriendelijke manier klantgegevens en medicatie aanpassen of de herhaalservice stoppen via Prelude.

 

Via een ticketsysteem kunnen apotheekmedewerkers vragen stellen of problemen aangeven in het dossier van patiënten. Dit systeem heeft niet alleen de communicatie tussen de apotheekmedewerkers en Mediq verbeterd, maar heeft er ook voor gezorgd dat problemen voor klanten sneller opgepakt kunnen worden.

 

Volledig geautomatiseerd

Doordat de Insuline Kwartaal Service een herhaalservice is, is het proces volledig geautomatiseerd. Prelude haalt de benodigde gegevens uit SAP, vult dit aan met de gegevens die de apotheekmedewerkers hebben verzameld in Prelude en maakt op basis daarvan een voormeldbestand en het verzendetiket. Het voormeldbestand wordt automatisch doorgestuurd naar de transporteur. En aan de hand van het verzendetiket maken de apotheekmedewerkers de pakketten gereed voor bezorging. Om het de medewerkers makkelijk te maken kunnen ze via Prelude het verzendetiket scannen om snel tot de klantgegevens te komen.

Bekijk ook andere cases binnen de zorg