W3S Digital ♡ Ledenorganisaties

Verbinding zoeken en community vorming is voor ledenorganisaties vandaag de dag steeds lastiger. Het is één van de redenen dat veel ledenorganisaties hun doelgroep niet goed kunnen bereiken en het aantal leden terugdringt. Vaak is het ontbreken van een ‘mijn-omgeving’ of een verouderde ledenadministratie hier de oorzaak van.

Maar ook missen veel ledenorganisaties een koppeling met de website of portal. Zo spelen er diverse oorzaken die ervoor zorgen dat leden achterblijven. Gelukkig kan W3S Digital helpen. Wat het probleem van jouw ledenorganisatie ook is, wij komen met de juiste (software) oplossing.

Ontvang onze whitepaper over het succesvol binden en activeren van jouw leden
Downloadbevestiging

Waarom een digitale oplossing voor een ledenorganisatie?

Tot twee decennia geleden was het principe van een ledenorganisatie vrij eenvoudig: het verenigen van mensen met een gemeenschappelijke interesse, overtuiging of achtergrond. Hierbij hadden leden een duidelijk baat: financiële voordelen, gelijkgestemden rond zich, een duidelijke spreekbuis en toegang tot essentiële informatie. Wie lid werd, bleef meestal. 

Helaas veranderde dit met de komst van internet. Ineens was er een berg aan informatie digitaal verkrijgbaar. Daarnaast maakte de komst van social media het makkelijker om een groep met gelijkgestemden te vinden. Ledenorganisaties gingen met elkaar de concurrentie aan: plots was het geen evidentie meer om levenslang tot dezelfde kliek te horen. Wat ertoe leidde dat veel ledenorganisatie het ledenaantal zagen teruglopen.

Welke oplossingen bieden wij?

Iedere ledenorganisatie is uniek. Wij kijken graag naar jouw situatie en uitdagingen, en ontwikkelen hierbij een oplossing die perfect aansluit bij jouw verwachtingen. Wij zorgen dus voor een oplossing op maat. Zo heb jij altijd een unieke omgeving die is afgestemd op jouw wensen en die van jouw leden. Denk hierbij aan: 

  • Forum
  • Wiki
  • Mijn omgeving 
  • Afspraakplanner
  • Een sectoren- & nieuwsoverzicht
  • Kennisbank
  • Digitaal samenwerken
  • Ledenadministratie

Wat kun je van ons verwachten?

W3S Digital heeft veel ervaring opgebouwd met ledenorganisaties. Daarnaast zijn we op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen. Door de gebruiker centraal te stellen en intensief samen te werken met ledenorganisaties, behalen we het gewenste resultaat. Ons vaste development team met kennis en ervaring in ledenverenigingen en het koppelen van door verenigingen gebruikte applicaties of software (bijvoorbeeld een CRM-systeem of administratie tool) gaat graag voor je aan de slag. Zo kunnen we je helpen bij: 

  • Het ontwikkelen van een strategie passend op jouw applicatielandschap
  • Het bieden van functionaliteiten om activatie en betrokkenheid onder leden te stimuleren
  • Het ontwikkelen van functionaliteiten en applicaties die zorgen voor de digitale innovatie die leden verwachten
  • Het bouwen van platformen waarbij het mogelijk is informatie met elkaar te delen. 

Cases

Wij werken voor veel diverse ledenorganisaties. Ieder in een andere branche

Landelijke Huisartsen Vereniging

Voor de Landelijke Huisartsen vereniging hebben wij de mijn omgeving gekoppeld aan Afas voor gebouwd. Het design is aansluitend bij de nieuwe huisstijl en in de nieuwste versie van het Umbraco CMS (9).

Nederlands Huisartsen Genootschap

we hebben voor LHV en NHG samen een single sign on gebouwd waarmee alle aangesloten huisartsen met 1 set login credentials in alle aangesloten applicaties (websites, fora, mijn omgeving, apps) kunnen inloggen. Gekoppeld aan hun CRM systemen Afas en Dynamics.

Nederlandse Vereniging van Banken

Bij Nederlandse Vereniging van Banken zijn we begonnen met het vervangen van de website. Daarna hebben we een nieuwe ledennet ontwikkeld voor het geven van informatie en bieden van sanewerkingsmogelijkheden voor leden van NVB. Dit is een mooie oppeling die gekoppeld wordt aan dynamics CRM en Sharepoint voro documentbeheer. 

Zorgthuisnl

ZorgthuisNL is een branchevereniging voor thuiszorgorganisatie. Na een rebranding van hun merk en naam (voorheen branchevereniging thuiszorg nederland) hebben wij een nieuwe website, inclusief ledennet mogen ontwikkelen. 

 

Via deze weg kunnen leden elkaar vinden op basis van gebied en kenmerken – zodat ze elkaar kunnen ondersteunen en elkaars diensten kunnen gebruiken waar mogelijk. Deze data komt uit het CRM en wordt aangevuld via een profiel optie in het CMS van de nieuwe website en ledenomgeving. Daarnaast hebben we een uitgebreide kennisbank ontwikkeld omtrent alle standpunten, wet- en regelgeving, CAO’s, etc. die voor de aangesloten organisaties van belang zijn. In 2021 hebben we een forum toegevoegd waardoor leden onderling kunnen discussiëren en informatie en ervaringen uit kunnen wisselen over verschillende onderwerpen.

 

Architectenregister

Wil je jezelf architect noemen, dan moet je in het Architectenregister staan. Hoe kom je daarin? Door een van de vastgelegde opleidingen te volgen en je volgens te registeren bij Stichting Bureau Architectenregister. Zijn verzorgen alle communicatie omtrent het architect worden en zijn. Wij ontwikkelden een nieuw platform, inclusief mijn omgeving voor de leden waar zij hun contributieadministratie in kunnen zien (en betalen), hun bij- en nascholing bij kunnen houden en hun notering in het Architectenregister kunnen beheren. Daarnaast biedt het platform een deel voor de ‘beroepservaringsperiode’ – die iedere aspirant architect moet doorlopen. We koppelen met het ledenadministratie systeem van Architectenregister.