ux / design digitale transformatie development

Zorgthuisnl

Dé branchevereniging voor betrokken ondernemers in zorg thuis. Voor hen ontwikkelde wij een nieuw online platform.

  • frisse nieuwe uitstraling met nieuwe naam
  • 5 heldere thema's
  • overzichtelijk ledennet met CRM koppeling
  • leden overzicht op online kaart

scroll verder

Een nieuwe naam met een nieuw platform

Zorgthuisnl, voorheen BTN, doorging een complete rebranding. De oude naam, Branchebelang Thuiszorg Nederland (BTN), dekte niet meer de lading van het speelveld van de organisatie. De definitie 'thuiszorg' is vastomlijnd en heeft een imago wat eigenlijk niet meer past bij deze tijd. De definitie 'thuiszorg' heeft soms het imago met een focus op het 'bed', terwijl de focus van organisaties die zorg thuis bieden, inmiddels al geruime tijd op de patiënt is komen te liggen. 

Bij een nieuwe merknaam hoort een nieuwe website en wij zijn trots dat wij hieraan hebben kunnen bijdragen. In een vroeg stadium heeft Brand Proposition zich gebogen over een belangrijk onderzoek onder leden en de strategie. Teldesign heeft naast een verscherpte positionering het nieuwe logo & de styleguide ontwikkeld, waarna W3S deze heeft doorvertaald naar online.   

De missie van Zorgthuisnl is de collectieve belangen behartigen van de leden en hen ondersteuning bieden bij het ondernemerschap. Dit betekent dat de leden snel toegang moeten krijgen tot deze kennis en ondersteuning.

Door middel van een digitale transformatie hebben wij dit kunnen bewerkstelligen. Waar voorheen Zorgthuisnl en haar leden veel papierwerk hadden, hebben wij processen gedigitaliseerd. Denk hierbij aan het aanmeldproces om lid te worden, of het inschrijven voor evenementen die door Zorgthuisnl worden georganiseerd. Binnen het ledennet is ook een helpdesk geïnstalleerd, zowel digitaal als telefonisch, waarbij leden direct vragen kunnen stellen over zorg thuis gerelateerde onderwerpen.

Thema's, kennis & een ledenoverzicht

 

De kennis die Zorgthuisnl aanbiedt is overzichtelijk neergezet. De kennis is onderverdeeld in vijf thema's. Per thema kan een ondernemer een onderwerp kiezen met daarbij gerelateerd nieuws. Dit betekent dat recente ontwikkelingen gelijk toegankelijk zullen zijn voor de online bezoeker.

De kennisbank voor leden heeft een filter functie gekregen, waardoor leden eenvoudig toegang krijgen tot de juiste kennis en gemakkelijk kunnen navigeren. Hierdoor komt een gebruiker sneller bij de informatie die hij of zij nodig heeft, omdat je uitfiltert tot het resultaat.

Ledenprofielen zijn beschikbaar geworden. Hierbij hebben we direct een koppeling gemaakt met de API van Teamleader CRM. Er is nu een ledenoverzicht waarbij alle leden van Zorgthuisnl te zien en te vinden zijn, en dit alles met behulp van een overzichtelijke online kaart.

Jouw project direct starten?

Neem contact met ons op:
info@w3s.nl | 010 2700333

Start jouw project
Cookies?

We gebruiken cookies om het functioneren van onze website te verbeteren. De gegevens worden volledig anoniem verzameld.