umbraco ux / design digitale transformatie cms development

Kinderfaculteit

De Kinderfaculteit organiseert voor alle basisschoolleerlingen in de Rotterdamse wijk Pendrecht een extra-schools programma aan leerzame, creatieve en sportieve lessen en trainingen. De gehele inschrijving en lessenregistratie hebben wij geautomatiseerd en geoptimaliseerd.

  • Platform op basis van User Centered Design
  • Tijdswinst voor vrijwilligers, docenten en trainers
  • Databeveiliging op hoog niveau
scroll verder

User Centered Design

De Kinderfaculteit is een project van Stichting Vitaal Pendrecht in samenwerking met Stichting de Verre Bergen. Er kwam een duidelijke wens naar voren om de betrokken vrijwilligers, trainers en docenten het vooral gemakkelijk te maken. Met name een gemakkelijk proces waarbij een ingeschreven leerling op een presentielijst staat voor de juiste les, waarbij de leerling beoordeeld kan worden en wat de algemene bevindingen zijn voor die les. Voor de vrijwilligers, trainers en docenten hebben wij een lessentool ontwikkeld waarbij wij een logische UX hebben geïmplementeerd waarbij de les inhoudelijke registratie eenvoudig en snel kan plaatsvinden. Om dit te bewerkstelligen heeft W3S voorafgaand aan het project intake sessies met de verschillende gebruikersgroepen gehouden.  

Umbraco CMS

Leerlingen hebben de keuze uit een Cultureel, Educatief of Sportief aanbod van lessen en trainingen. Het projectteam van de Kinderfaculteit heeft hierbij te maken met Vrijwilligers, Docenten en Trainers die hun beschikbaarheid dienen op te geven, locaties die wel of niet te gebruiken zijn en uiteraard leerlingen die zich inschrijven. Deze stromingen van informatie komen bij elkaar in het Umbraco Content Management Systeem (CMS) en hebben wij voor de Kinderfaculteit geconfigureerd en ingericht. 

Jouw project direct starten?

Neem contact met ons op:
info@w3s.nl | 010 2700333

Start jouw project
Cookies?

We gebruiken cookies om het functioneren van onze website te verbeteren. De gegevens worden volledig anoniem verzameld.