W3S biedt een breed scala aan diensten binnen Online Marketing aan. Benieuwd naar onze aanpak? Meer over onze aanpak vertellen we je hier. 

Online advertising

Wil je gaan starten met online adverteren, maar weet je niet waar je moet beginnen? Heb je geen idee aan welke budgetten je moet denken? Een goede manier om daarachter te komen is om een totaal beeld te krijgen van de mogelijkheden in een mediaplan. W3S ontwikkelt een mediaplan met daarin alle online advertising mogelijkheden gebundeld. We kijken op basis van de content op je website en de momenten in conversietrechters welk type advertentie het meest effectief is. Vervolgens kijken we samen met de grote online advertising platformen naar de benodigde budgetten om het op een effectieve manier in te richten. De verschillende typen advertising die W3S aanbiedt:

1

Contentmarketing

Content marketing is een relatief nieuwe vorm van marketing, waarbij op basis van pull marketing een potentiële doelgroep wordt bereikt. In plaats van het inkopen van advertentieposities richt content marketing zich op het delen van informatie waar de doelgroep naar op zoek is.

Op deze manier trek je mensen naar binnen en assisteer je ze bij hun oriëntatieproces. Door zo vroeg in te haken, ontvang je als organisatie een autoriteit voor een bepaald onderwerp. Daardoor vergroot je de kansen bij een aankoop of beslissing van de potentiele klant.

De verschillende onderdelen van content marketing die W3S aanbiedt:

2

Webanalytics

De kracht van W3S is altijd de nauwe samenwerking met de klant en de strategische aanpak bij het leveren van online diensten. Het interpreteren van resultaten, issues en mogelijkheden is daarbij een belangrijk onderdeel. Het creëren van inzicht door middel van Web Analytics is dan ook een must.

W3S organiseert een effectief Web Analytics beleid met een gestructureerd proces. De volgende stappen zijn daarbij van belang:

1) Ontwikkelen van measurement plan
2) Documenteren van technische infrastructuur
3) Ontwikkelen van implementatie plan
4) Implementatie van het plan
5) Monitoren en optimaliseren

Concreet komt het er op neer dat we de bedrijfsdoelstellingen gebruiken om de online doelstellingen te kunnen spiegelen. Vervolgens ontvlechten we deze onderdelen, zodat het kleine stukjes worden die als KPI’s in de website kunnen worden gehangen. Door hier een waarde aan te hangen, worden de prestaties tastbaar en kunnen we op zoek naar optimalisatie mogelijkheden.

3

E-mailmarketing

E-mailmarketing is een van de meest efficiënte vormen van (online) marketing. Het is relatief goedkoop, eenvoudig en bereikt er direct je doelgroep mee. Voor onze klanten voeren wij diverse e-mailmarketing activiteiten uit: van commerciële nieuwsbrieven tot het versturen van facturatiemails. Voor alle e-mailmarketing zaken hebben wij een partner:

4

Hoe gaan we te werk?

W3S gelooft in een full service online aanpak. Daarbij werken we niet alleen aan technische oplossingen, maar denken we ook mee met het creëren van bereik, het meetbaar maken van prestaties en het optimaliseren van je online activiteiten. Zie onze afdeling als een verlengde van jouw marketingafdeling, met volledige focus op de online kanalen.