7 oktober 2020

Online Marketing uitbesteden? Deze vragen helpen je met de keuze!

marketing

Je Online Marketing uitbesteden of toch zelf je Online Marketing doen? Het is een lastige vraag waar veel bedrijven meezitten. Met name wanneer je pas begonnen bent met het opzetten van je marketingactiviteiten. Herken je jezelf in dit dilemma? Dan is het goed om door te lezen. In deze blog stellen wij drie vragen die jou helpen om deze keuze te maken.

  1. Heb je de juiste Online Marketing kennis in huis?

Heb je de kennis in huis om te bereiken wat je wilt? Heb je collega’s met verstand van online marketing? Of heb je zelf de kennis? Het is namelijk belangrijk om diepgaande kennis te hebben over verschillende aspecten van online marketing. Als je bijvoorbeeld begint met Search Engine Advertising dan kun je, je soms verdwalen in alle mogelijkheden die Microsoft Ads en Google Ads bieden. Daarbij wil je natuurlijk ook kennis hebben over het meten van je Online Marketing activiteiten. Google Analytics is een goede tool om in te zetten maar de mogelijkheden zijn eindeloos.

Dan komen we meteen op de volgende vraag.

  1. Heb je de tijd om te investeren in Online Marketing?

Als je de kennis niet hebt, kun je altijd kijken of je die kennis zelf op kunt doen. Maar heb je daar wel de tijd voor? Het opzetten van onlinecampagnes kost namelijk veel tijd als je de kennis niet hebt. Voor een Digital Marketeer zijn deze activiteiten dagelijkse kost. Hierdoor kunnen zij makkelijk en snel inspelen op trends en veranderingen in de markt.

Is je antwoord nee? Dan is het goed om te kijken naar de volgende vraag.

  1. Heb je het budget om iemand aan te nemen?

Als je zelf de kennis niet hebt en geen tijd hebt om die kennis op te doen, is het logisch om de volgende vraag te stellen: Heb je het budget om een nieuwe collega aan te nemen? Iemand aannemen met de juiste kennis is natuurlijk een makkelijke manier om marketing expertise in huis te halen.

Voordelen van Online Marketing Activiteiten uitbesteden

Als je bovenstaande vragen hebt beantwoord, kun je al een stuk gemakkelijker een keuze maken. Heb je de vragen voornamelijk met nee beantwoord? Dan is het goed om je Online Marketing activiteiten uit te besteden bij een bureau. Dit is een keuze die kleinere bedrijven vaak maken. Het is ook geen verrassing want het uitbesteden van je online marketingactiviteiten brengt veel voordelen met zich mee. Door je online marketingactiviteiten uit te besteden;

  • Kun jij je focus leggen op andere belangrijke zaken
  • Haal je meteen veel kennis in huis, zonder een investering te moeten maken in nieuw personeel
  • Krijg je een nieuwe en frisse blik waardoor mooie nieuwe ideeën kunnen ontstaan
  • Kun je, je online marketingactiviteiten opschalen of afschalen zonder problemen

Natuurlijk zitten er ook een paar nadelen aan het uitbesteden van je online marketingactiviteiten. Zo bouw je bijvoorbeeld geen kennis op binnen jouw organisatie. Daarom besteden sommige bedrijven slechts bepaalde gedeeltes uit van hun online marketing. Zo hebben wij klanten die zelf hun content schrijven maar ons erbij betrekken voor SEA, SEO of voor hulp bij het uitzetten van een digitale strategie.

W3S helpt je graag verder

Heb je ervoor gekozen om je online marketing uit te besteden? Neem dan vrijblijvend contact met ons. Wij sparren graag met organisaties over hun digitale strategie en online marketingactiviteiten. Je kunt ons bereiken via info@w3s.nl of bel ons op 010 – 2700 333

Geschreven door: Millicent Pelamonia
Cookies?

We gebruiken cookies om het functioneren van onze website te verbeteren. De gegevens worden volledig anoniem verzameld.