13 januari 2015

De Nederlander spreekt: E-mail is hét medium!

marketing

Je wilt in contact komen met je potentiële klanten. Via het juiste kanaal. Op het juiste moment. Hoe kom je hiertoe? Van sociale media tot advertenties en e-mail. Genoeg keus om je doelgroep te benaderen. Welk medium is altijd een goede optie?

E-mail! E-mail is hét medium, waarmee je in bijna iedere situatie, uit de voeten kunt. Iedereen heeft een persoonlijke timeline. Die timeline bestaat uit een aantal vaste kanalen die iemand elke dag structureel consumeert. Bijvoorbeeld via e-mail, sociale media en via een vaste hoeveelheid websites die je bezoekt. Wanneer je als merk weet door te dringen in deze kanalen dan heb je een grote kans dat je een vast contactmoment verovert bij de doelgroep. Eén medium krijg je cadeau, want de Nederlander vertelt ons dat e-mail zeer geschikt is om jouw boodschap te communiceren.

Uit het nationale e-mailonderzoek 2014 (uitgevoerd door Blinker) blijkt opnieuw dat e-mail het meest populaire medium is onder Nederlanders. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd onder ongeveer 2000 personen. Uit het onderzoek komen de volgende resultaten:

  1. Vertrouwen in e-mail is groot
    E-mail heeft een rotsvaste reputatie onder Nederlanders. De betrouwbaarheid van het medium e-mail is hoog. Uit onderstaande tabel blijkt dat 68% van de Nederlanders e-mail het meest vertrouwt, als het gaat om privacy in alle digitale communicatiekanalen.
  2. E-mail heeft een grote potentie
    Nederlanders checken hun e-mail meerdere keren per dag. De grootste groep Nederlanders (wel 44%) checkt zijn e-mail één tot drie keer per dag. E-mail is bij de meeste Nederlanders een vast onderdeel in de persoonlijke timeline. Inzetten is kans maken!
     


  3. Nederland laat zich via e-mail verleiden tot conversie
    70% van de Nederlanders laat zich via de e-mail verleiden tot het doen van een aankoop. Alle andere kanalen scoren beduidend minder hoog.

  4. Nederlanders ontvangen reclame het liefst via e-mail
    72% van de Nederlanders ontvangt het liefst reclame via e-mail. Een nieuwe actie of aanbieding? Breng het onder de aandacht via e-mail.

Kopzorgen om het juiste mailingprogramma

Er zijn veel soorten mailingprogramma's. Last van keuzestress? W3S gebruikt het mailingprogramma MailPlus om effectieve mailingcampagnes te ontwikkelen. MailPlus, MailChimp en Campaign Monitor zijn de meest bekende e-mailingprogramma´s. Benieuwd naar de verschillen? We hebben de verschillen voor je op een rijtje gezet in het volgende blogartikel. 

 

Ik wil mijn e-mailings optimaal inrichten

Wil je hulp bij het optimaal inrichten van jouw mailings? W3S helpt jou daar graag bij! Laat je contactgegevens achter.

Geschreven door: Elise van Dijk
Cookies?

We gebruiken cookies om het functioneren van onze website te verbeteren. De gegevens worden volledig anoniem verzameld.